Palatka.bg

Air France напомни защо е по-добра от нискотарифните с гениална кампания

Нискотарифните авиокомпании завземат света и това е нещо хубаво. Компании като Ryanair и Wizz Air позволяват на всякакви хора да пътуват евтино до целия свят. Но тези компании са и убиец на класическият авиобизнес, смятан доскоро за еталон за пътуването с класа. Евтините самолетни билети са за сметка на удоволствието, удобството и надеждността. Защото макар да получавате пътуване за всеки джоб, вие се лишавате от всичко останало.

Пътували сме с луксозни компании с презокеански полети и с нискотарифни на кратки разстояния. Двете могат да се сравняват само по едно нещо – летиш със самолет. Едното е като да се возиш в лимузина из Ню Йорк, другото е да се друсаш в Голф двойка по българските треторазрядни пътища. Ако при луксозните компании получаваш страхотно обслужване, удобни седалки, мултимедийни таблети с най-новите филми по тях, алкохол и напитки на корем, прекрасна храна, повече багаж, възможност да замениш полета си и много, много други – то при нискотарифните полети не е така. Там само се возиш, а за всяка допълнителна услуга си плащаш и то солено.

Именно това искат да напомнят Air France с най-новата си кампания. За целта те създават специален самолетен кит, който съдържа няколко интересни неща. Първо – метър и половина дълга ролка със Судоко. Второ – желирани бонбони с вкус на шампанско. Трето – парфюм, който мирише на традиционния френски бифтек. Слогана на кампанията е красноречив – „Рискувай или лети с Air France”.

Страхотно! Маркетинговите специалисти на Air France този път са надминали себе си. А най-хубавото е, че това не е далеч от реалността. Ако пътуваш със самолет на Air France получаваш френско шампанско, френски бифтек и таблет с игри и филми изцяло на твое разположение.

„Искаме да напомним на клиентите и бъдещите ни клиенти, че има друг начин да пътуват дори в икономичната ни класа, където всичко е включено“, каза Доминик Ууд, изпълнителен вицепрезидент на комуникацията на Air France. – „Имаш много удобна седалка, имаш топла храна и пълен комплект забавления и  – ако си на подходяща възраст – чаша френско шампанско.“, казва той.

Евтините полети стават все по-популярни и кампанията има все по-голяма конкуренция. Затова Air France предлага спомени от друга епоха. Авиокомпанията иска да подсети пътниците, че полетът може и да е изживяване сам по себе си.

Разбира се, цените на тези полети са много по-високи от обикновените на нискотарифните. В същото време обаче – ако платите за храна и допълнителен багаж – разликата е минимална или никаква. Затова и много ни допадна хитрата кампания на Air France.