Боинг работи върху планове за свръхзвуков пътнически самолет, който ще намали времето за пътуване между Лондон и Ню Йорк до около два часа, съобщава Independent. Концептуалният джет, обявен от американската авиационна фирма тази седмица, ще има потенциална максимална скорост от феноменалните над 6000 километра в час – близо пет пъти скоростта на звука.
Постигането на подобна скорост би позволило на самолета да завърши едно пътуване през Атлантическия океан за около 120 минути, докато полет, пресичащ Тихия океан, ще отнеме около три часа.
Прогнозираното време за пътуване ще разбие рекорда за трансатлантическо пресичане с търговски самолет от 2 часа и 52 минути, който понастоящем се притежава от Concorde. Средният полет на традиционен пътнически самолет между Лондон и Ню Йорк отнема около 6 часа и 45 минути.
Целта на „Боинг“ е да създадат самолет, който да е достатъчно бърз, за да позволи на хората да отиват и да се върнат през океана в рамките само на един ден. Това би било от особена полза за много професии, където времето е от изключителна важност. От компанията се надяват да имат самолета в експлоатация най-рано в края на 2030 г., но предупредиха, че проектът може да отнеме и десетилетие по-дълго.
Най-бързият самолет в света
Компанията е ускорила изследванията си за свръхзвуковите полети през последните месеци и е представила проекти за военни реактивни самолети за наблюдение и разузнаване, който могат да достигнат 5 пъти скоростта на звука.
Експертите вярват, че подобни военни самолети биха могли да полетят в небесата още през 2023 година. Най-вероятно обаче изследванията, експериментите и конструирането на подобни машини ще отнеме около 10 години. Вмъкването на технологията за масово търговско използване пък ще отнеме повече време.
През февруари пък екип от Китайската академия на науките заяви, че са разработили планове за самолет, който може да пътува над главозамайващите 8500 километра в час – над 5 скоростта на звука, който може да взема разстоянието Пекин-Ню Йорк, отнемащо сегашните 13 часа, за около 2 часа. Този проект обаче е дори още по-далеч от практическа реализация.