Palatka.bg

Любопитни котки, превърнаха в сензация японски музей, който не иска да ги пусне вътре

Две любопитни и проявяващи интерес към изкуството котки, които са прекарали последните две години, опитвайки се да влязат в музей на изкуството в Западна Япония, разказва английския The Guardian. За съжаление, те са положили толкова много усилия само за да бъдат учтиво върнати на вратата. Двете котки обаче станаха онлайн знаменитости от световна величина, след като милиони хора по света ги подкрепиха в желанието им да видят поне една изложба отблизо.

Черната котка Кен-чан, се опитала да влезе в музея на изкуството в град Онимичи през лятото на 2016 г. по време на изложба на фотографии с котки, но била възпрепятствана да влезе от охранителя. Това породил в нея нежно учудване, което беше уловено от камера.

„Предполагам, че Кен-чан е забелязала някои от експонатите през стъклото и тъй като снимките са включвали снимки на черни котки, тя сигурно си е помислил, че е намерил нов приятел“ – разказва кураторът на музея Шинджи Умебаяши за Гuardian. „Оттогава тя просто не спираше да се връща.“

За да не бъде спиран от охраната, Кен-чан открила подкрепление и започнала да се появява, придружаван от червеникава котка, която персоналът на музея кръстил Гокан. „Виждахме ги наоколо и вярвахме, че би трябвало да живее наблизо, но не бяхме сигурни къде точно, нито кой е стопанинът ѝ“ -допълва Шинджи Умебаяши.

Постепенно Кен-чан се е сприятелява с охранителя на музея, който не спира да си играе с нея, когато котката се опитва да премине прага на музея

Миналият месец в публикация на музея в техния Twitter профил беше показано как Кен-чан чака търпеливо навън, преди да направи опит да нахлуе в музея, когато автоматичните врати започват да се затварят. Охранителят се задейства, като държи приятеля си навън.

Снимките и видеоклиповете на техните игри добиха световна популярност. Много хора използваха социалните мрежи, за да помолят музея да позволи на Кен-кан да влезе. Повечето, обаче, са очаровани от отношенията между охраната и неговия котешки приятел.

Музеят, който има повече от 45 000 Twitter последователи, наскоро стартира продажбата на сувенири с двете котки, но се бори да се справи с търсенето в резултат на нарастване на посетителите и поръчки, изпратени чрез социалните мрежи.

Въпреки че е вероятно двете котки да не успеят да надхитрят персоналът на музея и да си осигурят свободен достъп, те могат да бъдат доволни, че поне не е нужно да преминат голямо разстояние до вкъщи след като бяха осиновени от намиращ се на близо ресторант.