Един от най-големите музеи в света – френският „Лувър“ обяви, че е достигнал рекордна посещаемост. През 2018 година музеят е бил посетен от над 10.2 милиона души – цели 25% повече, отколкото през 2017-та.
Това е дори повече от предишния рекорд на музея от 2012 година, когато там са организирани уникални изложби на Леонардо да Винчи и Рафаело. Според анализатори тазгодишната рекордна посещаемост се дължи на две основни събития. Първото е откриването на филиала на музея в Абу Даби и изложбата на именития френски художник от 19-ти век – Йожен Дьолакроа.
Според анализаторите обаче много сериозна роля за това имат и американските музиканти Бионсе и Джей-З, заради техния клип Apes ** t, който беше заснет именно в „Лувъра“. Клипът е гледан от стотици милиона по телевизията и стрийминг платформите, като той има над 148 милиона гледания само в YouTube. Това довежда до голяма популярност сред младите хора, които предимно са фенове на двамата изпълнители. Те имат много голяма сила в социалните мрежи и са лидери на мнение и поведение на редица тийнейджъри. Клипът със сигурност е бил огромна реклама за музея.
Не случайно повечето нови посетители са дошли от САЩ, а след това от Китай, Испания, Германия, Великобритания, Бразилия и Италия. Жителите на тези 7 държави са били три четвърти от всички посетители въобще. Французите пък са били едва 2.5 милиона.
Показателно за огромния интерес на музея е, че над половината от посетителите са били под 30-годишна възраст, а повече от една пета – под 18 години. До голяма степен този младежки интерес се дължи на изключително силното и качествено присъствие на „Лувъра“ в социалните мрежи. Това е музеят в света с най-много последователите в интернет. Той има на 7 милиона последователи в общо 15-те си социални профила. 2.7 млн. във Фейсбук, 2.4 млн. в Инстаграм и 1.4 милиона в Туитър.
Всичко това в допълнение на невероятни нови изложби ежегодно, свободния вход всяка събота вечер и легендарния статус на „Лувъра“ го правят най-посещавания музей в света.