Palatka.bg

„На късмет“ – най-важният принцип за пътуване с влак в Индия

Индия – страна на цветовете и крайностите. Щедростта на природата е наситила тази южноазиатска страна с поразителни пейзажи, флора, фауна и културно наследство. Едва ли има по-вълнуващ начин за преоткриване на цялото й съкровище и хора от пътешествие с влак. Единственото условие за впускане в приключението е да се въоръжите с търпение и да сте готови да изживеете екстремни мигове в купетата (а защо не върху и извън тях), докато се возите.

Индия е втората страна в света с най-дълги железопътни линии

Всеки пътник би могъл да пътува без проблем, въпреки че в повечето случаи комфортът не е гарантиран поради претъпканите вагони. Всеки ден чрез влак в страната се придвижват около 23 милиона души, което е 5 пъти повече, отколкото в други страни с добре развит железопътен транспорт.

Както може да се предположи, такова огромно количество пасажери няма как да се помести във вагони, с чийто вид сме свикнали, особено що се касасе мястото за пътниците в купетата. Но неволята е научила индийците да се справят със ситуацията – просто всеки успява някак си да се вмъкне в тълпата във вагона и това е напълно достатъчно за доброто настроение. Късметлии са онези, които дори с пръст успяват да се хванат за нещо по време на пътуването.

Индийският влак представлява феномен в традиционния транспорт

Между Ню Делхи и Раджастан и в момента изпълнява ежедневен курс най-страрият влак в света, построен през 1855 година. Населението на съвременна Индия е над 1 милиард души и почти всички обичат возенето с влак – нещо присъщо за индийската култура.

Железопътният транспорт е най-големият работодател в страната. По официални данни за функционирането му се грижат над половин милион души. Всеки ден 11 хиляди композиции напускат главното депо и се отправят на път през железопътните линии, разпростиращи се на дължина от 114 хиляди километра.

Най-бързият влак в Индия, който се движи по маршурта от Ню Делхи до Бопал Развива скорост до 140 км/ч. Но има и такива, които пътуват само с 9 км/ч. Така, че ако случайно се тялото ви се схване от продължителна неудобна поза, може да скочите от влака и да се поразтъпчете за кратко, докато той се движи бавно и после отново да се върнете обратно на „борда“.  И все пак има и правила, които е невъзможно да бъдат пренебрегвани: всеки един вагон задължително трябва да разполага с четири прозореца, служещи като аварийни изходи при инциденти, които често се случват поради претъпкването на вагоните.

И за финал няколко любопитни факта.

В Ню Делхи се намира гарата с най-дългият железопътен възел, вписан в Книгата с рекордите на Гинес. Най-продължителният курс без спирки е по линията Тривандрам – Низамуддин, а между двете гари Вадодара и Кота возенето продължава непрекъснатите 6 часа. Но ако имате нервите да изтърпите повече спирки, то маршрутът Ховрах – Амитсар е за вас – цели 115 такива.

В Индия съществува и гара с доста дълго и трудно за произнасяне име. Само си представете, ситуацията, в която с багаж в ръка бързате да попитате съседния до вас пътник: „Извинете, това гара „Венкатанарасимхараюварипета“ ли е“? За успокоение, недалеч от Джарсугуда съществува и гара с краткото име „Иб“

 

Снимки: https://www.businessinsider.com